luni, 17 decembrie 2018

Apatia, Intentia, Indecizia


Apatia este o formă de insensibilitate sau de indiferenţă. Abandonez lucrurile care mi
se intamplă in viaţa, devin indiferent şi nu am nicio motivaţie pentru a mă schimba.
Simt o descurajare continuă şi mi-am pierdut orice interes pentru viaţă. Apatia poate
surveni in urma unor evenimente care mă determină să imi reconsider raţiunea mea
de a fi, pe această lume. Mă revoltă atata nedreptate. Mă distanţez de lume, pentru a
nu suferi din nou. Trăiesc cu angoasa "că mi se va intampla din nou" acel lucru. Este
posibil să vreau să fug dintr-o situaţie, din lipsă de motivaţie sau de bucurie, sau de
teamă că voi fi dezamăgit. Mă opun şi refuz să văd ceea ce se intamplă in interiorul
meu şi in jurul meu, ceea ce imi provoacă un soi de insensibilitate, cu scopul de a mă
proteja. Apatia poate fi legată, de asemenea, de o ură profundă şi de culpabilitate.
Astfel incerc să devin insensibil faţă de fiinţa mea interioară. Sunt ca un robot şi nu
mai am niciun sens in viaţă. Trăiesc conform normelor altora. in acest fel, pot rămane
deconectat de eul meu profund.

;;Accept să fiu mai deschis faţă de viaţă şi faţă de noile experienţe plăcute, pe
care le păstrez, pentru a-mi găsi apoi un nou scop in viaţă.
 Adopt atitudinea pe care o vreau eu. 
imi las inima să mă indrume, cu toată spontaneitatea.
 Astfel, imiredescopăr pofta de viaţă şi imi las simţurile să se bucure de fiecare moment al vieţii::.
Jacques Martel/ Cauzele subtile ale bolilor

DEX> Stare de indiferență, lipsă de interes față de orice activitate și față de lumea înconjurătoare. ♦ (În concepția filozofilor stoici antici) Ideal moral care constă în înăbușirea oricărei pasiuni. 

Popular, apatia este de multe ori, confundata cu depresia.


 Am încetat a crede că bolile psihice sunt boli adevărate, sau există doar o lipsă acută de înțelegere pentru problemele celorlalți.
Există o întreagă istorie a apariției bolilor, așa cum există și o istorie a omenirii și orice altă istorie.
Totul ține de percepție, care este sclava condiționărilor. Un șir nesfârșit de erori ne transformă în sclavi.
Cum ieșim din această stare ?

Primul pas este INTENȚIA!
Dar ce inseamna ”intenție”?
Cum se poate produce aceasta?
Intr- o lume a erorilor, pare că cel mai greu este să fii sigur de ceva. Ce spui dacă îți stabilești intenția de a fi fericit/ ă ?

INDECIZIA
Viața se desfășoară în funcție de deciziile pe care le iei și de disciplina ta în aplicarea lor. Dacă tu nu decizi, o vor face alții în locul tău. A fi indecis nu înseamnă a fi echilibrat. Este chiar calea spre suferință, este stagnare.
Decizia cea mai ușoara este aceea de a nu lua o decizie, dar asta nu poate aduce decât suferință.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu